Menu

Επιλέγοντας το σωστό παιδικό παπούτσι

Γράφει o Χανδόλιας Κωνσταντίνος, Φυσικοθεραπευτής MSc-NDT - Υπ. Διδάκτωρ ΠΘ

Τα περισσότερα παιδιά μαθαίνουν να περπατούν κατά μέσο όρο στην ηλικία των 12 μηνών, αν και μερικά μπορεί να βαδίσουν νωρίτερα ή αρκετά αργότερα. Καθώς το παιδί σας αρχίζει να περπατά, είναι  λογικό να έχετε ερωτήσεις σχετικά με το τι παπούτσια θα πρέπει να φορούν. Ένα παιδί καθώς  μεγαλώνει είναι λογικό να χρειάζεται νέα παπούτσια συχνά και αυτό δημιουργεί συνέχεια νέα ερωτήματα.

Διαβάστε περισσότερα: Επιλέγοντας το σωστό παιδικό παπούτσι

Προωρότητα και Πρώιμη Παρέμβαση

Γράφει o Χανδόλιας Κωνσταντίνος, Φυσικοθεραπευτής MSc-NDT, Υπ. Διδάκτωρ ΠΘ

 

Όλα τα παιδιά δεν γεννιούνται την προσδοκώμενη ημερομηνία γέννησης.  Μερικές φορές συμβαίνει το να παιδί γεννιέται νωρίτερα από το προγραμματισμένο και αυτά είναι τα πρόωρα μωρά.

Ποια μωρά θεωρούνται πρόωρα; Η εγκυμοσύνη διαρκεί περίπου 40 βδομάδες. Τελειόμηνα είναι τα νεογνά που συμπληρώνουν 38-40 εβδομάδες κύησης.  Αν ένα νεογέννητο γεννηθεί πριν την 37η βδομάδα από τη σύλληψη του, τότε λέγεται πρόωρο. Ως παγκόσμια ημέρα προωρότητας έχει καθιερωθεί η 17η  Νοεμβρίου.

• Πάνω από το 10% των πρόωρων βρεφών αντιμετωπίζουν προβλήματα με την κίνηση, την όραση, την ακοή και την ανάπτυξη.

• Κάθε πρόωρο βρέφος μπορεί να βοηθηθεί με πρώιμη παρέμβαση από επαγγελματίες υγείας, κατάλληλη ιατρική θεραπεία και προσεγγίσεις αποκατάστασης.

Στην ομάδα της πρώιμης παρέμβασης συμμετέχουν ειδικοί παιδίατροι, νεογνολόγοι και αναπτυξιολόγοι, παιδονευρολόγοι, παιδο-ορθοπεδικοί, παιδιατρικοί φυσικοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, παιδοψυχολόγοι και ειδικοί παιδαγωγοί.

Η μεγάλη προσαρμοστικότητα και πλαστικότητα του εγκεφάλου των βρεφών καθιστά σημαντικότατη την παρέμβαση από την ηλικία των 3-4 μηνών. Οι πρώτοι 18 μήνες της ανάπτυξης των παιδιών είναι σημαντικότατοι καθώς είναι το χρονικό διάστημα με την μεγαλύτερη και ταχύτερη μάθηση.  Το διάστημα αυτό είναι σημαντικό όχι μόνο για την εκμάθηση δεξιοτήτων αλλά και για την προσαρμογή σε πιθανούς περιορισμούς και βλάβες.

Χρειάζονται όλα τα πρόωρα μωρά πρώιμη παρέμβαση;  Τα βρέφη που εντάσσονται σε πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης είναι αυτά που εμφανίζουν μη φυσιολογικό μυϊκό τόνο ή μη φυσιολογικά πρότυπα κίνησης. Αφορά κάποια νεογέννητα αλλά και βρέφη στους πρώτους μήνες της ζωής τους, τα οποία παραπέμπονται είτε με ενδείξεις νευρολογικών συμπτωμάτων  (βεβαρημένο προγεννητικό ή περιγεννητικό ιστορικό) είτε με διαγνωσμένη εγκεφαλική βλάβη.   Πολλά βέβαια από τα πρόωρα μωρά που βρίσκονται στην ομάδα υψηλού κινδύνου δεν εμφανίζουν παθολογικά συμπτώματα και δεν χρειάζονται τελικά παρέμβαση. Παρόλα αυτά θα πρέπει να είναι σε στενή παρακολούθηση

Ποιος θα  κρίνει αν χρειάζεται πρώιμη παρέμβαση; Ειδικά για τις περιπτώσεις των πρόωρων και ελλιποβαρών μωρών, οι έλεγχοι είναι πιο διεξοδικοί αλλά και με μεγαλύτερη συχνότητα, αφού τα παιδιά αυτά βρίσκονται σε πρωτόκολλο παρακολούθησης με συχνότητα έξι μήνες, για προληπτικούς λόγους.

Από εκεί και πέρα, ενδείξεις ότι ένα βρέφος χρειάζεται περεταίρω διερεύνηση μπορεί να έχει βεβαίως ο παιδίατρος που θα αναλάβει την παρακολούθηση του παιδιού.

Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να αγνοούμε και την ίδια τη μητέρα η οποία μπορεί να αντιληφθεί κάτι ανησυχητικό και να απευθυνθεί στους ειδικούς γιατρούς.

Τι περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης; Μια ολοκληρωμένη θεραπευτική πρώιμη παρέμβαση περιλαμβάνει παρέμβαση σε όλους τους αναπτυξιακούς τομείς και συγκεκριμένα:

Στην αδρή και λεπτή κίνηση. Η αδρή κίνηση αναφέρεται στον τρόπο που ένα άτομο χρησιμοποιεί τα χέρια του, τα πόδια, ή ολόκληρο το σώμα για να κάνει κινήσεις ενώ με τον όρο λεπτή κίνηση εννοούμε την κίνηση των άνω άκρων του σώματος και κυρίως των δακτύλων.

Στις δεξιότητες αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Η τάση δηλαδή του παιδιού να χρησιμοποιεί τις αισθήσεις του για την εξερεύνηση του περιβάλλοντος και την μάθηση. Οι ειδικοί χρησιμοποιούν αυτή την τάση του παιδιού, προσαρμόζοντας τις δραστηριότητές τους ανάλογα, ώστε να φτάσουν έτσι στο αναπτυξιακό τους στόχο μέσω της επεξεργασίας και οργάνωσης των ερεθισμάτων, οπτικών, ακουστικών, απτικών και της κιναίσθησης.

Στην επικοινωνία. Αφορά τον λόγο αντίληψης και έκφρασης.

Στην αντίληψη. Αναφέρεται στον τρόπο που το παιδί εισπράττει τις πληροφορίες από το περιβάλλον του και τις επεξεργάζεται ανάλογα, στην μνήμη, την οπτική αντίληψη, την προσοχή.

Στην προσαρμογή. Ο τρόπος που τελικά το παιδί προσαρμόζεται ώστε να καλύψει τα ελλείμματα του.

Στους γονείς. Τους εμπλέκει δίνοντας τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην διαδικασία της ανάπτυξης και της εξέλιξης,  ώστε να ανακαλύψουν μόνοι τους τις δυνατότητες και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα του βρέφους-παιδιού.

Πολλές φορές τα παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν περισσότερο μόνιμες βλάβες μικρές ή μεγάλες. Αν όμως αρχίσει η θεραπεία έγκαιρα πριν εγκατασταθούν τα μη φυσιολογικά πρότυπα κίνησης, το παιδί μπορεί να βοηθηθεί ώστε να οργανώσει το δυναμικό των δυνατοτήτων κατά τρόπο όσο το δυνατό περισσότερο φυσιολογικό. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα την έγκαιρης παρέμβασης.  Ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε παιδιού, σχεδιάζεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης, το οποίο εμπεριέχει όλους τους τομείς της ανάπτυξής του κι έχει συγκεκριμένους ρεαλιστικούς στόχους εμπλέκοντας πάντα και την οικογένεια. Ανά διαστήματα γίνεται επαναξιολόγηση των παιδιών και επαναπροσδιορισμός των στόχων με στόχο την καλύτερη δυνατή αναπτυξιακή έκβαση.

«Μαμά, με χτύπησε….»

Της Ελένης Αναστασιάδου - ψυχολόγου

Το περιστατικό που θα αναφέρω παρακάτω αποτελεί μια συνηθισμένη κατάσταση σε μέρη, όπου συγκεντρώνονται παιδιά, είτε πρόκειται για παιδικές χαρές, παιδότοπους, παιδικούς σταθμούς και γειτονιές. Διαβάστε περισσότερα: «Μαμά, με χτύπησε….»

Παιδιά και ανάπτυξη της αδρής κινητικής δεξιότητας

Γράφει o Χανδόλιας Κωνσταντίνος, Φυσικοθεραπευτής MSc-NDT, Υπ. Διδάκτωρ ΠΘ

Η ικανότητα του παιδιού σας να ελέγξει τις κινήσεις του και να ανταποκρίνεται στο περιβάλλον, αρχίζει να αναπτύσσεται πριν από τη γέννησή του. Κάθε παιδί είναι μοναδικό και αναπτύσσεται με το δικό του ρυθμό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο υπάρχει ένα ευρύ φάσμα "κανονικών σταδίων" στην ανάπτυξη. Παρόλο που η ανάπτυξη είναι μια σταδιακή, εξατομικευμένη διαδικασία, τα περισσότερα μωρά θα περάσουν από μια σειρά όμοιων αναπτυξιακών ορόσημων, σε συγκεκριμένες ηλικίες.

Διαβάστε περισσότερα: Παιδιά και ανάπτυξη της αδρής κινητικής δεξιότητας

Βάδιση στις μύτες των ποδιών; Τι πρέπει να ξέρουμε

Γράφει o Χανδόλιας Κωνσταντίνος, Φυσικοθεραπευτής MSc-NDT, Υπ. Διδάκτωρ ΠΘ

Ένα αρκετά συχνό θέμα για το οποίο καλούμαστε να παρέμβουμε στα παιδιά, είναι η βάδιση στις μύτες των ποδιών. Τα παιδιά, συνήθως, κατακτούν την ανεξάρτητη βάδιση περίπου στην  ηλικία των 12- 15 μηνών. Καθώς εξασκούν την ισορροπία τους, δοκιμάζουν διάφορους τρόπους στήριξης και ένας από αυτούς είναι και η βάδιση στις μύτες των ποδιών. Μέχρι την ηλικία των 2 ετών, τα περισσότερα παιδιά, έχουν μάθει να περπατούν αρκετά σταθερά με όλο το πέλμα τους να είναι σε επαφή με το έδαφος. Διαβάστε περισσότερα: Βάδιση στις μύτες των ποδιών; Τι πρέπει να ξέρουμε

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.