Menu

Εισαγωγικά Μαθήματα στην Παιδεία του Βάθους

Στην κατάμεστη αίθουσα της Εστίας Πιερίδων Μουσών, επί της οδού Ειρήνης 31, πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Νοεμβρίου, το σεμινάριο του καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κυρίου Πανίκου Παπαδόπουλου, υπό τον τίτλο «Εισαγωγικά Μαθήματα στην Παιδεία του Βάθους». 

Αρχικά ακούστηκε το καλωσόρισμα της φιλολόγου, κυρίας Γιώτας Παπαδοπούλου και κατόπιν ο χαιρετισμός του προέδρου της Εστίας Πιερίδων Μουσών, κυρίου Γρηγόρη Μητσοκάπα. Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο πανεπιστημιακός δάσκαλος, κύριος Πανίκος Παπαδόπουλος που με τη βοήθεια ενός συνόλου σχετικών διαφανειών, ξεκίνησε το εργαστήριο.
Τόνισε την ανάγκη να αλλάξουμε το πώς κατανοούμε και το πώς «βλέπουμε» τον κόσμο. Ανέφερε το Μύθο του Σπηλαίου με την Πλατωνική περιγραφή ότι η ψυχή μοιάζει με ανθρώπους που κατοικούνε μέσα σε μία σκοτεινή σπηλιά που έχει ανοιχτή είσοδο προς το φως. Υπάρχει έξοδος διαφυγής για τον άνθρωπο αρκεί να δει το σκοτάδι μέσα στο οποίο ζει, αρκεί να αισθανθεί τα δεσμά του, να νοιώσει τις αλυσίδες που έχει στα χέρια του από τη γέννησή του, αρκεί να καταλάβει ότι είναι ένας δεσμώτης του σπηλαίου. Μόνον έτσι θα καταφέρει να ξεκινήσει το ταξίδι του προς το φως.
Εξήγησε επίσης, ποιά είναι η γνώση του νου και τα 3 επίπεδά της: Πληροφορία - Γνώση – Σοφία. Τι πραγματικά γνωρίζουμε αν εστιάσουμε στο «Αγνοώ ότι Αγνοώ» που αντιπροσωπεύει τη βαθειά άγνοια μέσα στην οποία ζούμε ως «δεσμώτες του σπηλαίου». Ποιός είναι ο υποκειμενικός νους που αποκτήσαμε δίχως να ευθυνόμαστε και πώς λειτουργούμε μέσα από αυτόν. Αλλάζοντας τον τρόπο σκέψης μεταμορφώνουμε τις ζωές μας.


Εύκολα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί το άσβεστο ενδιαφέρον του κοινού, το οποίο κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου συμμετείχε δυναμικά με απορίες και τοποθετήσεις.
Το επόμενο βιωματικό σεμινάριο έχει προγραμματισθεί για τις 9 του Δεκέμβρη, στο χώρο της Εστίας Πιερίδων Μουσών, Ειρήνης 31.

Για το Φιλοσοφικό Καφενείο Κατερίνης και την Παιδεία του Βάθους

Γιώτα Παπαδοπούλου

 

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.