Menu

Σάββας Χιονίδης: Ολιστική αντιμετώπιση της Κατερίνης με έμφαση στην οικιστική ανάπτυξη

Μια ολιστική ανάπτυξη για την ευρύτερη περιοχή του Δήμου Κατερίνης, τόσο στον κεντρικό αστικό ιστό, όσο και στην παραλιακή και ορεινή ζώνη, οικιστική ανάπτυξη με έμφαση στην τουριστική κατοικία υψηλής ποιότητας, αλλά και εκμετάλλευση των κοιτασμάτων μετάλλων και κατασκευή υδροηλεκτρικού φράγματος στα Πιέρια πρότεινε στην εισήγησή του ο Δήμαρχος Κατερίνης Σάββας Χιονίδης.

Μάλιστα, ο Δήμαρχος είπε ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμη και για κατασκευή λιμανιού που να μπορεί να δέχεται έως και μικρά κρουαζιερόπλοια, αλλά και την κατασκευή ενός διαμετακομιστικού σταθμού κοντά στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης.

Ο Δήμαρχος είπε ότι σε μια εποχή που ο καπιταλισμός βρίσκεται στο ζενίθ θα πρέπει να αλλάξει εν γένει η αντίληψη για την οικονομία. "Ζούμε σε καταστάσεις ενός ιδιότυπου ιμπεριαλισμού, ο οποίος είναι εξ' αποστάσεως, ενώ συγχρόνως, ο καπιταλισμός βρίσκεται στην υψηλότερη φάση του, καθώς το 1% του κόσμου, ελέγχει το 80% του πλούτου". ανέφερε χαρακτηριστικά προτείνοντας μια άλλη αντίληψη για την οικονομία που θα ευνοεί την ανταγωνιστικότητα των μικρών επιχειρήσεων.

"Θα μπορούσαμε να πάμε σε οικονομίες κλίμακας και να επιδοτηθεί το clastering, ώστε μια μικρή επιχείρηση να έχει πρόσβαση στην πληροφορία και να έχει τεχνικούς συμβούλους".

Ολιστική αντιμετώπιση της Κατερίνης και ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα

Ο Δήμος Κατερίνης αντιμετωπίζει την ανάπτυξη με μια ολιστική λογική, υποστήριξε ο κ. Χιονίδης, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να λειτουργεί αποσπασματικά και η ολιστική αντιμετώπιση έχει γίνει κανόνας, τονίζοντας ότι δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη της κατοικίας. "Πρώτη προτεραιότητα είναι η οικιστική ανάπτυξη, καθώς στην πόλη υπάρχουν τα πλεονεκτήματα της προσβασιμότητας και της καλής συγκοινωνίας. Υπάρχουν και ιστορικοί δείκτες που δείχνουν ότι η πόλη επεκτείνεται και σε κάθε απογραφή ο Δήμος είναι μεγαλύτερος σε πληθυσμό", είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε "Κινηθήκαμε κάνοντας την πόλη 20 εκ. τετραγωνικά μέτρα, στη λογική μιας κλειστής πόλης (compact city), καθώς με αυτόν τον τρόπο θέλουμε πολύ λιγότερα χρήματα για την ίδια την επέκταση. Πάμε σε μια πόλη που κλείνεται από έναν περιφερειακό δρόμο".

Και στις παραλιακές εκτάσεις του Δήμου Κατερίνης υπάρχει η ίδια αντίληψη για την ανάπτυξη, είπε  κ. Χιονίδης, τονίζοντας ότι στα 17 χιλιόμετρα ακτογραμμής του κόλπου της Κατερίνης υπάρχει μια ενιαία στρατηγική. "Η οικιστική ανάπτυξη γίνεται ελκυστική με το να δώσεις ένα τέτοιο επίπεδο ζωής, ώστε να μπορεί η πόλη να είναι φιλική στο περιβάλλον, να υπάρχει εύκολη πρόσβαση στην εκπαίδευση και να υπάρχουν εκείνες οι συνθήκες που να είναι μια πόλη που αξίζεις να ζεις".

Κατάργηση της θερμικής νησίδας της πόλης - έργα με υλικά φιλικά προς το περιβάλλον

"Μέσα από συγκεκριμένα προγράμματα προσπαθούμε να καταργήσουμε τη θερμική νησίδα της πόλης και είμαστε η μόνη πόλη που έχει κανονισμό για τη χρήση συγκεκριμένων υλικών στα δημόσια έργα¨, υποστήριξε ο κ. Χιονδης, λέγοντας πως ακόμη και στη Θεσσαλονίκη, εκτελούνται έργα με υλικά του χθες.

Η περιβαλλοντικοί δείκτες είναι βασικοί για τον Δήμο Κατερίνης, όταν μάλιστα έχουν λυθεί τα ζητήματα της διαχείρισης των υγρών και στερεών αποβλήτων.  "Σχεδιάσαμε στρατηγικά κάτω από μία ομπρέλα που λέγεται συνολική περιβαλλοντική εκτίμηση, που έγινε το 2007-2008 από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και η Κατερίνη είναι η μόνη πόλη που έχει τους διεθνείς περιβαλλοντικούς δείκτες. Μόνο έτσι θα κάνουμε βιώσιμες τις πόλεις.

Ο Δήμαρχος επεσήμανε και το έργο που σχεδιάζει στην οδό 19ης Μαϊου, την αποκατάσταση της ροής του Μοσχοποτάμου (Κουραδά), λέγοντας πως πρόκειται για ένα τεράστιο πάρκο στην καρδιά της πόλης.

Τουρισμός - επενδύσεις σε υψηλού επιπέδου τουριστική κατοικία

Στο θέμα του τουρισμού, ο δήμαρχος είπε ότι οι παρεμβάσεις του Δήμου Κατερίνης τόσο στην παραλιακή ζώνη, όσο και στον ορεινό όγκο των Πιερίων στοχεύει σε μια συνεργασία ουσίας με τους τουριστικούς φορείς.

Ο δήμαρχος είπε πως είναι έτοιμα προς πολεοδόμηση χιλιάδες στρέμματα δημοτικής γης, ώστε να γίνουν ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και τουριστικές κατοικίες, 1.000 στρέμματα στο Δήμο Κατερίνης εντός σχεδίου με συγκεκριμένες προδιαγραφές, δύο τεμάχια των 300 και 400 στρεμμάτων που βρίσκονται σε ειδική κατηγορία, για ιδιωτική πολεοδόμηση και υπάρχει και ο Πρότυπος Βιοκλιματικός Οικισμός, η "Ολυμπιάδα".

Ο κ. Χιονίδης έθεσε και το θέμα της έκδοσης ομολόγων από έναν Δήμο, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτεί την ανάπτυξη, κάτι που δεν γίνεται λόγω γραφειοκρατικών κωλυμάτων της κυβερνητικής μηχανής. "Λείπουν δύο υπογραφές υπουργών, ώστε να μπορεί ένας Δήμος να εκδώσει ομόλογα με ασφάλεια τη γη, ώστε να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη,  πρακτική που γίνεται σε άλλες χώρες και που δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι ξεπουλάς τη γη".

Λιμάνι για μικρά κρουαζιερόπλοια στην παραλιακή ζώνη

Για τα λιμάνια, ο δήμαρχος είπε ότι έχει ξεκινήσει η προμελέτη με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ώστε να δημιουργηθεί ένα λιμάνι στη λογική της προσέγγισης τουριστικών σκαφών, προσδοκώντας χρηματοδοτήσεις ή έστω από την αξιοποίηση των παραλιακών εκτάσεων με αυτοχρηματοδότηση ή με συνεργασία του ιδιωτικού τομέα, ώστε να λειτουργήσει ένα λιμάνι που να μπορεί να δεχθεί έως και το μέγεθος ενός μικρούς κρουαζιερόπλοιου.

Ανάπτυξη του γεωργικού τομέα - διαμετακομιστικός σταθμός στην Κατερίνη

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην ένταξη 20 εκ. ευρώ για το έργο της άρδευσης και βελτίωσης των αγροτικών οδικών υποδομών στον κάμπο της Κατερίνης, λέγοντας πως στόχος είναι να αποδεσμευτούν και άλλα χρήματα από το Υπουργείο και ξεπεραστούν γραφειοκρατικά προβλήματα, ώστε να χρηματοδοτηθούν και άλλες προτάσεις στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης που αφορούν στα χωριά.

Για τις μεταφορές ο δήμαρχος πρότεινε σε ένα σημείο εκατοντάδων στρεμμάτων ανάμεσα στην παλαιά και τη νέα εθνική οδό και το Σιδηροδρομικό Σταθμό, τη δημιουργία ενός διαμετακομιστικού σταθμού. "Το τρένο είναι πλούτος και είναι αναξιοποίητο" είπε ο δήμαρχος και όσον αφορά στο αεροδρόμιο είπε ότι δεν χρειάζεται να γίνει στην Κατερίνη και ότι θα μπορούσε να γίνει στην Αλεξάνδρεια που να εξυπηρετήσει τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων.

Να αξιοποιηθούν ο λιγνίτης και ο χρωμίτης των Πιερίων - Υδροηλεκτρικό Φράγμα στα Φωτεινά

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην εισήγησή του και στην αξιοποίηση των κοιτασμάτων μετάλλων που έχουν στα Πιέρια, αλλά και των αδρανών υλικών, λέγοντας ότι στην Πιερία έχουμε κοιτάσματα λιγνίτη στην περιοχή του Μοσχοποτάμου,  κοιτάσματα που έτυχαν μερικής εκμετάλλευσης καθ' όλη τη διάρκεια του 20 αιώνα, αλλά και χρωμίτη στα Κάτω Πιέρια.

Επίσης, είπε ότι υπάρχει πληθώρα αδρανών υλικών, λέγοντας πως μπορούν να παρθούν από τις κοίτες των ποταμών, μέσα από τα αντιπλημμυρικά έργα και έφερε ως παράδειγμα τον Πέλεκα, από τον οποίο 1.650.000 κ.μ αδρανών υλικών είναι απολήψιμα.

Ο κ. Χιονίδης πρότεινε στο Συνέδριο, ως τεράστιο αναπτυξιακό έργο την κατασκευή φράγματος, που να χρησιμεύσει για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στη θέση Μαυροκορφή στα Φωτεινά. Μάλιστα, ανέφερε ότι η δυνατότητα αυτή έχει ήδη διερευνηθεί και ενδεικτικά είπε ότι διαθέτει 142.000 τ.μ. λεκάνη απορροής, βρίσκεται σε υψόμετρο 340 μέτρων και ενδείκνυται για να χρησιμεύει για δύο φορές παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Μάλιστα, το μήκος του φράγματος αγγίζει τα 400 μ. και ο όγκος του μπορεί να φθάσει τα 20 εκ. κυβικά μέτρα. "Πρόκειται για μια τεράστια αναπτυξιακή προοπτική για την Πιερία", είπε χαρακτηριστικά.

Επίσης, αναφέρθηκε και σε μικρότερα φράγματα, όπως είναι το Μοσχοποτάμου και του Κούκου, όπου ανακαλύφθηκαν παλαιά σχέδια, φράγματα που μπορούν να καλύψουν τους καλοκαιρινούς μήνες την ευρύτερη περιοχή σε αρδευτικές ανάγκες.

Θέμης Κωτούλας

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.