ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

του Αντώνη Κάλφα
Ο Παναγιώτης Φτάρας (1976) εδώ και περίπου μια εικοσαετία και μετά από σπουδές γραφικών τεχνών εγκαταστάθηκε στην Κατερίνη ενώ μία δεκαετία δούλεψε στην ΚΖ΄ Εφορία Αρχαιοτήτων ως γραφίστας, σχεδιαστής και φωτογράφος (το υλικό αυτής της περιόδου—πάνω από 30.000 φωτογραφίες—θα άξιζε κάποτε να εκδοθεί αφού αποτελεί ανεκτίμητη καταγραφή όχι μόνο των αρχαιολογικών εργασιών όσο κυρίως των ανθρώπων της: καθημερινή ζωή, μικροεργασίες, ανάπαυση, η πιερική χλωρίδα και πανίδα, δρόμοι και ανηφορικές διαβάσεις, εμμονή στις άπειρες λεπτομέρειες της ακατάπαυστης δουλειάς των αρχαιολόγων).
Για την φωτογραφική δεινότητα του ουμανιστή Γιώργου Κατσάγγελου
ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΚΑΛΦΑ
Ταλαντούχος, ξεχωριστός εικαστικός φωτογράφος, ευαίσθητος πολίτης και πανεπιστημιακός δάσκαλος με διακεκριμένο έργο ο Γιώργος Κατσάγγελος δεν είναι άγνωστος στους Κατερινιώτες φιλότεχνους αφού έχει κληθεί αρκετές φορές από το φωτογραφικό τμήμα της Εστίας για σειρά διαλέξεων, ενώ, δεν πρέπει να ξεχάσουμε την ερευνητική-φωτογραφική συμβολή του με τα πορτρέτα των κατοίκων της Κονταργιώτισσας στο όμορφα στημένο μουσείο του χωριού στο οποίο συνέβαλαν η κοινωνική ανθρωπολόγος Νόρα Σκουτέρη-Διδασκάλου και ο δικός μας εικαστικός και ιστορικός τέχνης Νίκος Γραίκος.
Ο σπουδαίος εικαστικός φωτογράφος Γιώργος Κατσάγγελος στην Κατερίνη προσκαλεσμένος από την Εφορεία Λόγου και Τέχνης και την Εφορεία Φωτογραφίας της Εστίας Πιερίδων Μουσών
(Εκάβη, 15.2.20, ώρα 19.30)
του Αντώνη Κάλφα
Ταλαντούχος, ξεχωριστός εικαστικός φωτογράφος, ευαίσθητος πολίτης και πανεπιστημιακός δάσκαλος με διακεκριμένο έργο ο Γιώργος Κατσάγγελος δεν είναι άγνωστος στους Κατερινιώτες φιλότεχνους αφού έχει κληθεί αρκετές φορές από το φωτογραφικό τμήμα της Εστίας για σειρά διαλέξεων, ενώ, δεν πρέπει να ξεχάσουμε την ερευνητική-φωτογραφική συμβολή του με τα πορτρέτα των κατοίκων της Κονταργιώτισσας στο όμορφα στημένο μουσείο του χωριού στο οποίο συνέβαλαν η κοινωνική ανθρωπολόγος Νόρα Σκουτέρη-Διδασκάλου και ο δικός μας εικαστικός και ιστορικός τέχνης Νίκος Γραίκος.
μια τραγικά σύγχρονη, εμπνευσμένη και καλοδουλεμένη παράσταση (Θέατρο Πήγασος)
του Αντώνη Κάλφα
Κάθε κείμενο για να διαβαστεί σωστά πέρα από τις αμιγώς λογοτεχνικές αρετές του (λογοτεχνική αξιοσύνη, αφηγηματικές τεχνικές) προϋποθέτει και επαρκείς γνώσεις γύρω από το κοινωνικό περιβάλλον, το συγκείμενο δηλαδή: χρόνος, τόπος, ιστορίες, νοοτροπίες, ιδέες, συνήθειες, αξίες, πολιτικές και οικονομικές προτάσεις, σχόλια των ανθρώπων και δημόσια χρήση των συμβόλων.
ο εικαστικός και ποιητικός κόσμος ενός νέου Κατερινιώτη που τώρα ανοίγει τα φτερά του και ξεχωρίζει
του Αντώνη Κάλφα
Ο Γιάννης Ιωαννίδης ξεκίνησε να ζωγραφίζει από πολύ μικρός, από την ηλικία των τριών ετών, μιμούμενος πρώτα πρώτα τα κινούμενα σχέδια. Αργότερα άρχισε να ζωγραφίζει τα παιχνίδια που χρησιμοποιούσε, ενώ ταυτόχρονα παρατηρούσε προσεκτικά, σχεδιάζοντας— και ζωγραφίζοντας ασταμάτητα συν τω χρόνω— μ’ εκείνη την παλιά, αρχέγονη επιθυμία των ανθρώπων που νιώθουν την ανάγκη να αφήσουν ένα επίγειο ίχνος («στην ουσία κάνουμε το ίδιο πράγμα με τους ανθρώπους των σπηλαίων» θα γράψει σε ένα του κείμενο δηλωτικό των προθέσεών του).
από τον έρωτα και την εκδίκηση στην κριτική του κυρίαρχου λόγου και στην υπεράσπιση των αποκλεισμένων
Θέατρο Πήγασος, Αρχαιολογικό Πάρκο Λειβήθρων, 20.-21.-22.7. 2019
του Αντώνη Κάλφα