Menu

«Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας επιλύει διαχρονικές ανάγκες των αποφοίτων Α.Τ.Ε.Ι.»

 

Ομιλία της βουλευτού Πιερίας Μπέττυς Σκούφα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

 

Για ένα νομοσχέδιο που απαντά σε μια μεγάλη κοινωνική ανάγκη, αυτήν που έχουν αρκετές εκατοντάδες αποφοίτων Α.Τ.Ε.Ι. να συνεχίσουν εύρυθμα -σε περίπτωση που το επιθυμούν- τις σπουδές τους στο πανεπιστημιακό επίπεδο, έκανε λόγο μεταξύ άλλων η βουλεύτρια Πιερίας και Γραμματέας Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα, στην ομιλία της κατά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα «Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις».

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, υπάρχουν πλείστα παραδειγμάτων αποφοίτων Α.Τ.Ε.Ι., οι οποίοι θέλουν να συνεχίσουν την πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση σε συναφές αντικείμενο και μέχρι τώρα έπρεπε να δίνουν κατατακτήριες εξετάσεις σε κάποιο αντίστοιχο τμήμα Α.Ε.Ι.. Το Υπουργείο με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εντάσσει, όπως και με τον πρόσφατο νόμο για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, συναφείς Σχολές Α.Τ.Ε.Ι. μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο των Α.Ε.Ι. Έτσι δίνεται η δυνατότητα στον φοιτητή να συνεχίσει απρόσκοπτα τις σπουδές του σε πανεπιστημιακό επίπεδο. Αυτό το θεωρώ πολύ κρίσιμο, πολύ κομβικό σημείο της φιλοσοφίας του νομοσχεδίου και ως τέτοιο με βρίσκει απολύτως σύμφωνη.

Κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Α.Τ.Ε.Ι.

Από εκεί και πέρα, σαφώς και δεν χάνονται τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων Α.Τ.Ε.Ι. Επιπλέον, όπως έχω πληροφορηθεί, έχει συγκροτηθεί μια επιτροπή, η οποία θα κατοχυρώσει τα επαγγελματικά δικαιώματα και Σχολών Α.Τ.Ε.Ι., των οποίων οι απόφοιτοι εδώ και δεκαετίες μένουν ξεκρέμαστοι. Αναφέρομαι για παράδειγμα στο Α.Τ.Ε.Ι. που βγάζει Μηχανικούς ή Τοπογράφους. Ευελπιστώ ότι θα κλείσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα αυτή η επιτροπή τις εργασίες της, ούτως ώστε ο κάθε και η καθεμία απόφοιτος Α.Τ.Ε.Ι. να ξέρει ποια συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα έχει στην Ελλάδα του 2018.

Ξεχωριστές αρμοδιότητες σε Γ.Γ Νέας Γενιάς και Διά Βίου Μάθησης

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το άρθρο του νομοσχεδίου που ουσιαστικά διαχωρίζει τις αρμοδιότητες και εισάγει δύο Γενικές Γραμματείες, αφενός τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και αφετέρου τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης, διότι πιστεύω ότι αυτά τα δύο πεδία πρέπει να διαχωριστούν και οι Γενικοί Γραμματείς να αποκτήσουν διακριτές αρμοδιότητες. Η μεν Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς να αναλάβει το πολύ δύσκολο έργο του σχεδιασμού και υλοποίησης πολιτικών που θα αφορούν τη νέα γενιά σε όλα τα επίπεδα, είτε στη μόρφωσή της, είτε στην κατοχύρωσή της. Ενώ η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης αφορά ένα διαφορετικό μάλλον πληθυσμιακό σύνολο, και ηλικιακά.

Οι δυσλειτουργίες στους φορείς πιστοποίησης

Τέλος, να επιστήσω και πάλι την προσοχή του Υπουργείου και να πω ότι ελπίζουμε να επιλυθούν σύντομα οι δυσλειτουργίες που παρατηρούνται σε φορείς πιστοποίησης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Είναι πάμπολλοι οι άνθρωποι που μέχρι τώρα και για δεκαετίες πήγαιναν σε διάφορα κολέγια, ιδιωτικά πανεπιστήμια, είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, τα οποία λαθεμένα, τολμώ να πω, τους υπόσχονταν επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτοί οι χιλιάδες άνθρωποι είναι μ΄ ένα χαρτί στο χέρι, το οποίο δεν ξέρουν εάν έχει κάποιο πραγματικό αντίκρισμα ή όχι, και το οποίο κατ’ ουσίαν δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν.

Δείτε το βίντεο από την ομιλία

Bookmaker with best odds http://wbetting.co.uk review site.